Facilitator: | Pamela Finnie |
---|---|
Date: | April 03, 2025 |
Time: | 4:00 pm to 5:00 pm MTN |
Cost: |
No Charge |
Location: |
Virtual |
Session Code: | 25-MA-340 |
Type: | Webinar |
Focus: | Mathematics and Numeracy |
Target Audience
Grade 3-6 Math Teachers
About this Learning Opportunity
This interactive session will first explore the commutative property and fact families that are integral to learning multiplication and division facts and then cover our Thinking Strategies series approach: “chunking” facts into groups, developing efficient thinking strategies for each chunk, and the importance of drill/practice. You will leave this session with important insights on how best to teach basic multiplication and division and we will provide activities from the MathImagine Foundation resources.
This session addresses the LQS competencies
- 2. Modeling Commitment to Professional Learning
- 4. Leading a Learning Community
This session addresses the TQS competencies
- 2. Engaging in Career-Long Learning
- 3. Demonstrating a Professional Body of Knowledge
About the Facilitator
Pamela Finnie
Pamela Finnie est une enseignante passionnée des STIM (sciences, technologie, ingénierie, maths) avec plus de 10 ans d'expérience dans le nord et le sud-ouest d'Edmonton. Elle a enseigné dans des écoles publiques et privées en anglais et en français, principalement de la 7e à la 12e année. Pamela a travaillé dans une grande variété de programmes, notamment : immersion française, immersion tardive, stratégies d’apprentissage, stratégies de lecture et d’écriture, Cogito et classes d'apprentissage virtuel. Elle a travaillé sur de nombreux projets de travail pour EPSB tels que : la traduction des ressources de soutien pour les enseignants de mathématiques, le groupe de travail pour créer l'information sur les approches pédagogiques disponibles sur Connect, la révision et l'analyse des ressources numériques et sur papier et leurs liens avec le programme d'études en anglais et en français. Pamela aime trouver des façons nouvelles et passionnantes d'enseigner les STIM et d'impliquer les élèves dans leur apprentissage. Elle est passionnée par les STIM depuis son enfance et elle essaie de transmettre cette passion chaque jour.