Learning Opportunity

Les centres de littératie M à 3e année

This session has been completed.
Registration Closed
Webinar will NOT
be recorded
Facilitator: Josee Le Bouthillier
Date:March 06, 2025
Time:9:00 am to 12:00 pm MTN
Cost:
$100.00
Location: Edmonton (ERLC Office at Elmwood School)
Room 17/18, 16325 - 83 Avenue
Google Map
Session Code: 25-FR-305
Focus: French Language (FI, FSL)

Target Audience

French Immersion teachers grade K-3

About this Learning Opportunity

Quels centres de littératie devrions-nous planifier et promouvoir dans nos classes d’immersion? Quelles sont les caractéristiques des tâches proposées dans un centre de littératie efficace?

En premier lieu, nous explorerons ces deux questions et nous établirons une base de connaissances pour créer des tâches favorisant des apprentissages optimaux dans les centres de littératie.

Nous poursuivrons notre exploration des centres de littératie en analysant divers exemples de tâches qui viendront enrichir vos centres de littératie. Ces tâches ont été soigneusement conçues afin de cibler le développement des compétences orales, de lecture et d’écriture auprès des élèves en immersion.

Nous ajouterons aux nombres de tâches à utiliser dans vos centres de littératie en créant d’autres tâches à partir des caractéristiques de tâches favorisant des apprentissages optimaux. Vous repartirez avec des idées pour soutenir le développement des compétences langagières de vos élèves.

This session addresses the LQS competencies

  • 2. Modeling Commitment to Professional Learning
  • 4. Leading a Learning Community

This session addresses the TQS competencies

  • 2. Engaging in Career-Long Learning
  • 3. Demonstrating a Professional Body of Knowledge

This learning opportunity is being subsidized through funding from Alberta Education.

About the Facilitator

Josee Le Bouthillier

Dr. Josée Le Bouthillier is a research associate in the Faculty of Education and a member of the Second Language Research Institute of Canada (L2RIC) team. She teaches courses related to second and additional language pedagogy as well as literacy instruction in bilingual and plurilingual contexts. Her academic interests focus on a variety of qualitative and classroom-based... Read more »