Learning Opportunity

K-8 Matific French Webinar

This session has been completed.
Registration Closed
Webinar will NOT
be recorded
Facilitator: Renée Michaud
Date:February 25, 2025
Time:4:00 pm to 5:00 pm MTN
Cost:
No Charge
Location: Virtual
Session Code: 25-FR-300
Type:
Webinar
Focus: French Language (FI, FSL) Mathematics and Numeracy

Target Audience

French Math Teachers - Elementary

About this Learning Opportunity

French: Matific est une plateforme en ligne qui permet de pratiquer les mathématiques dans des contextes amusants et engageants. Ce webinaire a pour but de vous montrer que Matific peut faire partie de la recette gagnante dans l’apprentissage des maths. Vous verrez comment assigner des activités selon le curriculum de maths de l’Alberta. Nous allons également montrer comment vous pouvez accommoder tous vos élèves afin qu’ils puissent travailler dans leur zone proximale de développement et ainsi, gagner de la confiance et avoir du succès.

English: Matific is an online platform that allows you to practice mathematics in fun and engaging contexts. This webinar aims to show you how Matific can be part of the winning formula for learning mathematics. You will see how to assign activities according to the Alberta Math Curriculum. We will also show you how you can accommodate all your students so that they can work in their zone of proximal development and thus gain confidence and success.

This session addresses the LQS competencies

  • 2. Modeling Commitment to Professional Learning
  • 4. Leading a Learning Community

This session addresses the TQS competencies

  • 2. Engaging in Career-Long Learning
  • 3. Demonstrating a Professional Body of Knowledge

About the Facilitator

Renée Michaud

Renée Michaud est consultante en mathématiques. Elle offre des formations en français et en anglais dans l’ouest canadien et au-delà en présentiel et distanciel. Elle présente régulièrement des ateliers pratico-pratiques aux différents congrès annuels d’enseignants de l’Alberta, de la Colombie-Britannique... Read more »