Facilitator: | Elyse Morin |
---|---|
Date: | August 20, 2024 |
Time: | 3:00 pm to 4:00 pm MTN |
Cost: |
No Charge |
Location: |
Virtual |
Session Code: | 25-MA-070 |
Type: | Webinar |
Focus: | French Language (FI, FSL) Mathematics and Numeracy |
Target Audience
Kindergarten - Grade 3 French Math Teachers
About this Learning Opportunity
Oui, il y a des ressources en français! Cette session vise à guider les enseignants à travers une variété de ressources pédagogiques en français pour les matières de mathématiques et de sciences, adaptées aux nouveaux curriculums pour les niveaux Maternelle à 3e année (M-3). Les participants découvriront des tableaux sur le site de NLA, des sites web, des livres, et des ressources qui répondent aux exigences actuelles des nouveaux curriculums. Des conseils pratiques sur l'intégration de ces ressources en classe seront également partagés, afin de maximiser l'apprentissage et l'engagement des élèves.
Yes, there are resources in French! This session is designed to guide teachers through a variety of French-language teaching resources for math and science subjects, adapted to the new curricula for grades K-3. Participants will discover charts on the NLA website, websites, books and resources that meet the current requirements of the new curricula. Practical tips on integrating these resources into the classroom will also be shared, to maximize student learning and engagement. Please note that this session will be presented in French.
This session addresses the LQS competencies
- 2. Modeling Commitment to Professional Learning
- 4. Leading a Learning Community
This session addresses the TQS competencies
- 2. Engaging in Career-Long Learning
- 3. Demonstrating a Professional Body of Knowledge
About the Facilitator

Elyse Morin
Elyse est une enseignante dynamique et créative avec plus de 15 ans d'expérience en immersion française, en enseignement virtuel et comme coach pédagogique. Apprenante passionnée, elle aime être à l’affût des dernières recherches et à l’avant-garde dans l’application des... Read more »